Graafinen ohjeisto

 
 

Graafinen ilme on tärkeä osa viestinnän strategiaa. Se vahvistaa halutun viestin perillemenoa. Mitä selkeämpi ja yhdenmukaisempi visuaalinen identiteetti on kaikessa sisäisessä ja ulkoisessa viestinnässä, sen paremmat ovat yrityksen mahdollisuudet erottua ja menestyä. Käytännössä kyse on visuaalisten elementtien määrittelystä ja sopimisesta, miten niitä käytetään johdonmukaisesti kaikessa viestinnässä.

Sukunäköisyyttä julkaisuihin

Yrityksen viestinnän materiaaleja tuotetaan talon omin voimin sekä useiden alihankkijoiden toimesta. Eri puolilta maailmaa uloslähtevän tavaran ulkoasun pitäminen brändille ominaisena on vaikeaa ilman yhdenmukaisia graafisia elementtejä ja selkeää dokumentoitua ohjeistusta niiden käytöstä.

Yleisesti graafiset elementit ovat viivoja, erilaisia muotoja, fontteja ja värejä. Ideana on, että ne ovat helposti käytettävissä missä tahansa julkaisussa. Ne tekevät kaikesta materiaalista automaattisesti sukunäköistä.

Yrityksen ja sen brändien sosiaalisen median profiilikuvakkeet ovat myös graafisia elementtejä, jotka kannattaa suunnitella huolella.

Runsautta visuaaliseen identiteettiin

Graafiset elementit tekevät viestinnästä runsaamman. Ne elävöittävät materiaaleja ja rytmittävät sisällön esillepanoa. Graafisten elementtien avulla ilmavaksi taitettu sisältö on helpompi hahmottaa ja sisäistää. Graafiset elementit tekevät katselukokemuksesta viihdyttävän.

Graafinen ohjeistus pitää homman kasassa

Yrityksen julkaisut pysyvät yhdenmukaisina ainoastaan selkeällä graafisella ohjeistuksella. Yleisesti graafinen ohjeistus sisältää ohjeet logon, fonttien, värien ja graafisten elementtien käytöstä eri ympäristöissä.

Kun yrityksen pääviestit ja visuaalinen ilme on määritelty tarkkaan, on viestinnän ja markkinoinnin yksittäisten toimenpiteiden suunnittelu helpompaa ja kustannustehokkaampaa. Suomeksi sanottuna säästät aikaa ja rahaa, kun pyörää ei tarvitse joka kerta suunnitella uudelleen. Meillä on tästä monia hyviä esimerkkejä. Haluatko kuulla niistä lisää?

Anna meidän suunnitella myös sinulle ilme, joka takuuvarmasti erottaa sinut kilpailijoistasi ja vahvistaa uskottavuuttasi kovassa kilpailutilanteessa. Meillä suunnittelun lähtökohtana ovat todelliset menestystekijäsi, missiosi ja visiosi.

Suunnittelemme visuaalisia ilmeitä kaikenkokoisille ja eri elinkaaren vaiheissa eläville yrityksille, yhteisöille, tuotteille, tapahtumille ja palveluille. Käy katsomassa, löytyykö töidemme joukosta sinulle tuttuja ilmeitä.

 
 

Pyydä tarjous graafisesta ohjeistosta