Kuvamaailman määrittely

 
 

Kuvallisen ja kirjoitetun adjektiivin väkevä ero

Yritykset haluavat mieluusti kuvailla itseään erilaisilla adjektiiveilla. Kirjoitettuja adjektiiveja lukiessaan asiakas ei valitettavasti tunne juuri mitään. 

Kirjoitetut adjektiivit ovat aina ulkoapäin syötettyjä sanoja ja valmiiksi pureskeltuja käsitteitä vailla lukijassa tapahtuvaa tunne-elämystä. Kirjoitetut adjektiivit eivät yksinkertaisesti toimi, sillä ne eivät aiheuta lukijassaan lainkaan markkinoijan tavoittelemaa tunnetta.

Tunteiden ja laatusanojen viestimiseen tarvitaan kuvia.

Kuva synnyttää adjektiivit katsojan sydämessä

Ihminen uskoo vain sellaisia adjektiiveja, jotka ovat lähtöisin hänen omasta tuntemuksestaan. Siksi väkeviä laatusanoja ei voi koskaan kaataa valmiina asiakkaan aivoihin vaan ne täytyy synnyttää ihmisessä itsessään. Se tehdään kuvilla.

Sanoinkuvaamattomia tunnelmia

Parhaimmillaan kuva aiheuttaa katsojassaan runsaasti sellaisia tunnelmia ja mielleyhtymiä, joiden välittämiseen eivät sanat lähimainkaan riitä. 

Alla esimerkkinä oleva kuva Irakista palaavasta äidistä ei ole yritysviestintää, mutta se havainnollistaa tämän kappaleen otsikon väittämän erinomaisesti. Mitä adjektiiveja ja tunteita se sinussa herättää? Miten paljon tekstiä tarvitsisit saman tunneryöpyn rakentamiseen?

Kuvamaailman määrittely on tunteiden määrittelyä

Kun yritykselle mietitään kuvamaailmaa, määriteltävänä eivät lähtökohtaisesti olekaan itse kuvat. Suunnittelupöydällä on aina kokonainen laatusanojen, tunteiden ja mielleyhtymien kirjo. Valokuvat ovat vain työkalu määritellyn tunne- ja adjektiivimaailman rakentamiseen katsojan mielessä.

Ihmiset kuvassa kertovat tarinan

Yritysten markkinoimat tuotteet ja palvelut tuntuvat usein etäisiltä, kylmiltä ja abstrakteilta. Tämä ongelma ratkeaa kuvittamalla viestintää ihmisillä. Kuvissa näkyvien ihmisten tekeminen ja ilmeet kertovat katsojalle tunnetason tarinaa palvelun käytöstä tai hyödyistä. Kuvien välittämät tarinat herättävät tunteita ja synnyttävät kaivattuja laatumielikuvia juuri oikeaan paikkaan. Katsojan sydämeen.

Kuvat herättävät koko viestinnän eloon

Oikeanlaisia mielleyhtymiä synnyttävät kuvat ovat yritysviestinnän luottopakkeja. Ne antavat brändin mukaisen sielun kaikkeen julkaisemiseen. Verkkosivuille, blogikirjoituksiin, PowerPointeihin, tiedotteisiin ja esitteisiin. Ei ole sellaista yritysviestinnän lajia, jota väkevä kuva ei parantaisi kertaheitolla. Laadukkaiden ja brändimielikuvaa edistävien materiaalien tekeminen yrityksen sisällä helpottuu kuvien myötä huomattavasti

Suunnittelemme ja toteutamme yrityksille, tuotteille ja yhteisöille kuvamaailmoja. Käy katsomassa, löytyykö töidemme joukosta sinulle tuttuja brändikuvia.

 
 
 

Pyydä tarjous brändikuvista