Brändistrategia

Brändistrategia on suunnitelma, joka ohjaa yrityksen tai organisaation brändin kehittämistä ja hallintaa. Brändistrategia kattaa useita eri näkökohtia, kuten brändin arvot, persoonallisuus, visuaalinen ilme ja ääni, markkinointiviestintä ja tuotetarjonta.

Brändistrategian tavoitteena on yleensä luoda vahva brändi, joka erottuu kilpailijoistaan ja houkuttelee asiakkaita. Hyvä brändistrategia auttaa myös luomaan brändiuskollisuutta, mikä tarkoittaa sitä, että asiakkaat ovat sitoutuneita brändiin ja ovat halukkaita maksamaan enemmän sen tuotteista tai palveluista.

Brändistrategian kehittäminen edellyttää usein tutkimusta ja analyysiä markkinoista, kilpailijoista, kohdeyleisöstä ja brändin nykytilanteesta. Kun strategia on määritelty, se tulee toteuttaa kaikissa yrityksen toiminnoissa ja viestinnässä, jotta brändi voi kasvaa ja vahvistua.

Hyvä brändistrategia voi olla erittäin arvokas kilpailuetu yritykselle, koska vahva brändi voi houkutella uusia asiakkaita ja lisätä asiakasuskollisuutta. Lisäksi vahva brändi voi auttaa yritystä erottumaan kilpailijoistaan, mikä voi auttaa yritystä saavuttamaan parempia tuloksia.

  • Ilmesuunnitteluun sisältyy mm:

    • tunnuksen ja logon suunnittelu KATSO ESIMERKKEJÄ
    • värimaailman määrittely
    • fonttien määrittely
    • kuvamaailman määrittely
    • brändikuvausten toteutus
    • esityspohjien määrittely (esim. Powerpoint)
    • verkkosivujen suunnittelu ja toteutus
    • some-pohjat (esim. Canva)
    • graafinen ohjeistus

  • 1. Kartoitus
    Ensimmäisessä vaiheessa kartoitetaan ilmeen nykytilanne, keskustellaan asiakkaan toiveista ja asetetaan tavoitteet ilmeuudistukselle. Lisäksi tässä vaiheessa analysoidaan kilpailijat ja kohderyhmät.

    2. Suuntaus
    Toisessa vaiheessa haastetaan nykytilanne ja tutkitaan vaihtoehtoiset tavat löytää omaleimainen ilme.

    3. Suunnittelutyö
    Tässä vaiheessa ideoidaan, löydetään ilmeen olennaisuus ja visualisoidaan ideat.

    4. Toteutus
    Valmiiden materiaalien (mm. logot, kuvat, verkkosivut, some-pohjat ja graafinen ohjeistus) toteutus ja toimitus.

Kysy brändistrategian suunnittelun hinta-arvio ilman sitoutumista.

Täytä oheiset kentät ja saat hinta-arvion sähköpostiisi.

Katso uusimmat työnäytteet

Hammer Suomi – Rautakauppaketju sai yritysilmeen ja verkkosivut

Olas – Yritysilmeen uudistaminen pientalokoteja rakentavalle yhtiölle.

Momentum Helsinki – Yritysilmeen uudistaminen yritysrahoituksiin keskittyneelle konsulttitoimistolle.

Develo – Yritysilmeen suunnittelu kiinteistökehitys- ja sijoitusyhtiölle.

SSA – Yritysilmeen ja verkkosivujen uudistus rakennusliikkeelle.